Az első napok
4 nap gőzerővel' (itt is, ott is)
A vízszigetelés lerakása után eltelt pár nap, mire az összes faanyag a helyszínre teleportálódott.
Amint minden a helyén volt, neki estek az alsó tartófalak szerkezeti elemeinek összeállításához. Ezzel igen gyorsan haladtak - másfél nap alatt itt tartottak
A harmadik nap már a födém gerendák is a helyükön pihentek
A szemfüles olvasó természetesen felfigyel a háttérben iparkodó gépre is - sikerült (!) végre a földmunkának is a végére járni! A személyes egyeztetés után előkerült a masina, serényen rakodta a földet/sittet a nagy autókra. Egy nap nem volt elég a munkára, így egy esőnapon újra előálltak a gépekkel és a maradékot is eltakarították.
Alapvetően majdnem tiszta földre számítottunk - de mint kiderült, sajnos a bontásznak sikerült igen nagy mennyiségben a korábban itt fekvő házat itt nyugvóra alakítania. Ugyanis nagyrésze a föld alatt végezte - am ipersze az alapozáskor felszínre bukkant. Így a szállítandó 'föld' gyorsan sitté alakult.
Ebből akadt is a szállítóval némi 'félreértésünk'. 13 kocsinyi (12m3-es dömper) anyagot papírozott le nekem, miközben 'csak' 11-gyel vitt el. Nem sikerült 'megfelelően intéznie' a bányában (lerakodóhely) a matéria sorsát, így többe került neki, mint amiben megegyeztünk és így igyekezett megoldani a helyzetet.
Szerencsére sikerült normális hangnemben megbeszélnünk a kialakult szituációt, így abban maradtunk, hogy a valóban elszállított 13 (először 11, majd még 2) kanyart fizetem ki a korábban megállapodott árban. Ezen felül a gépészkedő földegyengető úriembert kellett még fizetni 11 órányi munkájáért...
Ahhoz képest, hogy egyszer már (szerintünk) kifizettük az egész elszállítását (bontás, alapozás), újabb pénzmag távozott zsebeinkből... (traktoros: 7500/óra, földszállítás: 3000/m3.... nettó árakról beszélünk....)
(ez egy közbenső állapot illusztrálva azt, hogy a 100+ m3 cuccnak hűlt helye - azóta kicsit 'simább' a terület)
lábjegyzet: az elszállított anyag legalább egy részéről (de lehetőleg az egészről) kell ún. befogadó nyilatkozat, azaz, hogy hol rakták le - bizonyítva, hogy nem a kert végében ástad el a dolgokat!
Közben persze a srácok haladtak a munkával
parasztmennyezet fentről le tekintve'. Erre kerül majd 2cm hangszigetelés, majd a ~20cm egyéb szigetelés/aljzatbeton/padló burkolat
És persze az elmaradhatatlan biztonságiberendezések! :)
Kamera a kapu irányába illetve az építési területre tekintve, valamint egy mozgásérzékelős reflektor, hogy az éjszakai szarkák fénynél tudjanak tevékenykedni...
Közben újabb, 2017-es információ birtokába jutottunk az építési naplóval kapcsolatban:
Mikor szerettem volna a munkaterületet végre átadni (természetesen a munka megkezdése előtt) a kivitelezőnek, akkor a rendszer közölte velem, hogy készítsek egy 'építési munkaterület átadás-átvétele' típusú eseti bejegyzést, mert anélkül nem fog menni... Megvan, megtaláltam, megcsináltam. Újabb próba, újabb hiba! Kivitelezői felelősségbiztosítási adatok nélkül nem adható át a munkaterület!
Mint arról korábban is írtam (talán?!), a kivitelezőnek kell ilyennel rendelkeznie (amennyiben bármi történik az építési területen, úgy ennek a biztosításnak kell azt fedeznie). Így amíg ezek az adatok nincsennek feltöltve, addig nem lehet átadni a területet a dolgozónépnek'.
Miután a kivitelező ezt a részt kitöltötte a naplóban, jelezte nekem - én pedig át tudtam végre adni a területet. Így kezdődhettek is a napi jelentések.... :)
- új főnapló készítése (hasonlóan mint az alapozásnál)
- meg kellett hívni a kivitelezőt és a műszaki ellenőrt (kód bemondása nekik, ők elfogadják, amiről kapunk értesítést)
- a kivitelező kitölti a biztosítási adatokat (biztosító neve, kötvényszáma, szerződése)
- a főnaplóban az 'E-főnaplóhoz rendelt szerepkörök' alatt felsorolt nevek közül a 'napi jelentésért felelős' sorra kattintva feljön egy ablak, ahol a nagy piros gombra kattintva át tudjuk adni a munkaterületet
Várhatóan a következő napokban is nagy ütemben fognak haladni a dolgok - 10 nap múlva 'kész' kellene hogy legyen a ház kívülről... :)
Közben betévedtem A bankfiókba is, újabb infókért:
- pár hete kaptunk levelet a banktól, hogy az általunk vállalt befejezési határidő lassan itt van (60 nap) és még nem adtunk le használatbavételi engedélyt és ha ez így megy tovább akkor ejnye meg bejnye
- bankos szerint a lejárat után tévedjünk be a bankba és írjunk egy pár sort arról, hogy szeretnénk ezt a dátumot eltolni valahova a távoli jövőbe - mert ugye törvényileg szabályozva is 5 évünk van befejezni amit elkezdtünk
- a korábban leadott számlákról szerettem volna valami bizonylatot kézhez kapni, mert ugye az nem állapot, hogy kifizetünk sok pénzt valakinek, aztán a bank benyeli a számlákat.
- miért nem mentem be korábban, már össze van készítve minden, visszaadják ők mindet'. Ja kérem, legutóbb még nem erről volt szó... Mindegy, visszakaptam mindent
- értékbecslőt szerettem volna rendelni, de mivel még kb 2 hét van a megtekintésig, így ezt majd jövőhéten újrapróbálom - azaz emailben jelzem, hogy kérek egy becslést (telefonon pedig leegyeztetem emberünkkel, hogy mikor jöjjön ki)