2016. sze 13.

Nagy Piros gomb

írta: effiksz
Nagy Piros gomb

Eljött végre a mi időnk!

Előkerült az e-napló kérdésköre! A híres, sokat emlegetett elektronikus építési napló. enaplo.e-epites.hu
Itt lehet megindítani a hivatal fele az építkezést.

Nekem sikerült is!

Ügyfélkapus regisztrációval már is be lehet lépni a felületre, ahol első körben meg kell adni a saját adatokat (név, cím, anyja neve, ...). Kamarai adatokat, képviselt cég infókat kitölteni nyilvánvalóan nem kell. Amit kell, az egy kérelem benyújtása. Méghozzá a megfelelő kérelem benyújtása.

Na ez  az, ami nekem nem sikerült!

Ugyanis megnyomtam az 'Új e-napló készenlétbe helyezési kérelem benyújtása' című gombot, ami először nagyon jónak tűnt! Értelem szerűen kitöltöttem mindent (építési helyszín, tervező adatai), ám akadt néhány mező, amivel első házasként nem tudtam mit kezdeni:

  • hasznos alapterület (alaprajzról számoltam ki)
  • számított érték (felszoroztam a hasznos területet az adott törvényi hivatkozásban talált számmal)

Ezek után vadul elkezdtem keresni a 'Meghívás' gombot, hogy a tervezőnket is be tudjam vonni a mókába. Nem találtam. Felhívtam magát a tervezőt, hogy mi a teendő. Fel kell tölteni a terveket, aztán készenlétbe kell helyezni a naplót. A tervek feltöltése a tervező dolga, a tervezőt meg kell hívni, de csak azután lehet, hogy készenlétbe helyeztem a naplót. Hogy tessék?! Igen, foggalmam sincs, hogy mi tévő legyek. Mivel a tervek még nem voltak véglegesítve, így vártam, hátha megoldódik minden magától.

Eltelt 1 bő hét, elkészültek a végleges papírok, amik már feltölthetőek voltak. Mivel nagyon nem oldotta meg magát a heylzet, így rászántam magam (péntek este), hogy megnyomjam a  NAGY PIROS GOMBOT!

'Készenlétbe helyezés megrendelése'

Gyorsan előbújt egy ablak, miszerint fizessek be átutalással 2600 pénzt - rendszerhasználati díj gyanánt! Ez igen! :)
Az átutalás megtörtént, igazolás meg is jött. Várás van.

Hétfőn reggel nézem újra a rendszert, nagyon nem változott semmi. Egy dolgot kivéve!

Észrevettem egy másik gombot a felületen: 'Új e-napló egyszerű bejelentés kérelem benyújtása'. Megnyomom.
Hasonló mezők mint korábban, ám valami más. Érzem. Itt az 'E-napló típus' alapból ki van töltve (Egyszerű bejelentés (legfeljebb 300 m2 ....). Óha! ezt kerestem mind végig!

Kitöltök itt is mindent újra, várom a csodát! Nem jött...

Felhívom a tervezőt, hogy lát-e bármi változást magánál? Nem látott.
A beszélgetésünk közben meg is jött a korábbi piros gomb nyomásának az eredménye: készenlétbe helyezték a korábbi naplómat...
Találtam egy telefonszámot, ahol miután az ember átverekedte magát a gépeken élő emberrel is tudunk beszélni. Tájékoztattak, hogy a korábbi nagy piros gomb megnyomása nem volt túl jó ötlet:

  1. nem a 'készenlétbe helyezési kérelem kellett nekem, hanem az egyszerűsített bejelentés - mivel már csak bejelenteni kell mindent...
  2. a befizetett összeget a rendszer benyelte, intsek búcsút neki...
  3. zárjam le a készenlétbe helyezett naplót

Ezeken kívül elmondta, hogy a tervezőt nem meghívni kell, hanem egyszerűen az adatait bevinni a rendszerbe a megfelelő mezőkbe, és ő a saját oldalán a 'Készenlétbe helyezett ...' menüpont alatt majd látni fogja azt, hogy én felvettem mint tervezőt. Se egy smst, se egy mailt, se egy rendszerüzenetet nem kap. Ollé!

Ezen felbuzdulva hívtam újra a tervezőt, hogy tekintse meg az ő oldalát - nem értem el, nem tekintette meg.
Este sikerült utolérnem és jeleznem neki, hogy nézzen rá ha lesz ideje.
Másnap délelőtt jött is az email, hogy feltöltött minden hasznos papírt a naplóba!

Ezek után már nem vagyok biztos abban, hogy mikor nyomjam meg az újabb piros gombomat... Nem tudom, hogy az összes tervet (gépészeti, villamos, ...) fel kell rakni első körben? Véglegeset kell, vagy elég egy korábbi?

Lesz egy találkozóm a gépész tervezővel, hogy véglegesítsük a dolgokat - igyekszem kihúzni belőle ezt az infót! :)

Így ha minden jól megy (márpedig 3 hónapja minden úgy alakul ahogy elterveztem), akkor a héten mehetek a bankba kölcsöntért! :O

 

 

Szólj hozzá

tervező meghívás gépészet e-napló készenlétbe helyezés nagy piros gomb